“Müvekkillerimize hukuki sorunların ortaya çıkmasının önlenmesi için danışmanlık; mevcut hukuki sorunların çözümünün sağlanması için ise avukatlık hizmeti veriyoruz.”

İletişim

0322 359 01 63

Kurtuluş Mah. Ramazanoğlu Caddesi Pandora Sokak Arıkoğlu Apt. B Blk Kat:1 D:1 Seyhan/Adana

info@aylinyildirim.av.tr

Sigorta Tahkim

SİGORTA TAHKİM KOMİSYONU

14.06.2007 tarih ve 26552 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Sigortacılık Kanunu’nun 30 uncu maddesi ile sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişiler ile riski üstlenen taraf arasında sigorta sözleşmesinden doğan uyuşmazlıkların çözümü amacıyla Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği nezdinde Sigorta Tahkim Komisyonu kurulmuştur.

Sigorta sözleşmelerinden doğan uyuşmazlıkların çözümü amacıyla kurulan Sigorta Tahkim Komisyonu, Sigorta Tahkim Komisyonu Başkanlığı ile Komisyon müdür ve müdür yardımcıları, büro müdür ve müdür yardımcıları, raportörler ile diğer çalışanlardan teşekkül eder. Komisyon Başkanlığı, bir Hazine Müsteşarlığı temsilcisi, iki Birlik temsilcisi, bir tüketici derneği temsilcisi ile Müsteşarlıkça belirlenecek bir akademisyen hukukçu temsilcinin katılımı ile oluşur. Sigorta Tahkim Komisyonu’nun merkezi İstanbul’dadır.

Müsteşarlık temsilcisinin asgarî on yıl kamu hizmetinde çalışmış, sigortacılık alanında deneyim sahibi ve en az daire başkanı seviyesinde olması; Birlik temsilcilerinin de Sigortacılık Kanunu’nun 4 üncü maddesinde genel müdür yardımcısı için öngörülen şartlara sahip olması gerekir. Tüketici derneği temsilcisi ise Türkiye çapında en fazla üyeye sahip tüketici derneğinin önereceği üç aday arasından Müsteşarlıkça seçilir. Müsteşarlıkça belirlenecek akademisyen hukukçunun sigorta hukuku, hukuk usulü veya medeni hukuk alanlarından en az birinde yardımcı doçent veya daha üst unvana sahip olması gerekir. Komisyon kendi içinden bir Başkan seçer. Komisyon Başkan ve üyeleri iki yıl için seçilir ve Komisyonda kararlar, üye tamsayısının salt çoğunluğu ile alınır.

Sigorta Tahkim Komisyonuna kimler başvurabilir?

Sigorta ettiren veya sigortadan menfaat sağlayan kişiler, üye sigorta kuruluşlarıyla yaşadıkları sigorta sözleşmesinden kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü için Komisyona başvurabilir.

Sigorta Tahkim Komisyonu’na Hangi Konularda Başvuruda Bulunulabilir?

Tahkime başvuru yapabilmek için, sigortalının önceden sigorta şirketine yazılı olarak başvurması, şirketin başvuruya olumsuz yanıt vermesi ya da 15 iş günü içinde yanıt vermemesi gerekir. Sigorta şirketine anlaşmazlıkla ilgili başvuruda bulunmadan önce Tahkim Komisyonu’na anlaşmazlığın giderilmesi için başvuruda bulunulamaz. Başvuru koşullarına ek olarak anlaşmazlığa neden olan zarara uğrama riskinin, sigorta şirketinin komisyona üye olduktan sonraki bir tarihte meydana gelmesi şartı aranır. Başvuruların incelenebilmesi için, başvuru sahiplerinin anlaşmazlık yaşadıkları sigorta şirketinin komisyona üye olma tarihlerini incelemeleri önemlidir. Bu tarihlerden önce meydana gelen riskler için komisyona yapılan başvurular dikkate alınmaz. Bu kural isteğe bağlı sigortalar için geçerli olup zorunlu sigortalar konusunda meydana gelen anlaşmazlıklarda, üyelik tarihi dikkate alınmaksızın, 18.04.2013’ten sonra meydana gelen anlaşmazlıklar için Tahkim Komisyonu’na başvuru yapılabilir.

Sigorta Tahkim Komisyonu Başvurusu için Hangi Belgeler Gereklidir?

Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurmanız için ilk etapta internet sitesinden ya da komisyondan ulaşabileceğiniz başvuru formunu eksiksiz bir şekilde doldurarak imzalamalısınız. Sigorta şirketinin itirazınızı reddettiğine dair olan belgeyi de hazırlamalısınız. Ziraat Bankası’na yatırabileceğiniz başvuru ücretini de banka dekontunun açıklama bölümüne başvuranın ad ve soyadını yazmalısınız.

Başvurularınız ilk olarak komisyonun raportörleri tarafından detaylı bir şekilde incelenir. Ön inceleme süreci genellikle 15 iş günü içerisinde tamamlanır ve süreç sonunda başvurunuzun bağımsız sigorta hakemlerine iletilip iletilmeyeceği ortaya çıkar. Başvuru için sigorta hakemlerine yönlendirilirseniz; hakemler başvurunuzu en geç 4 ay içerisinde incelerler ve uyuşmazlık taraflarına kararı bildirirler. Başvuruda bulunan kişiler, başvurularının ne durumda olduklarını kendilerine verilen şifre ile komisyonun internet sitesi üzerinden takip edebilirler.